Kahvakuulat

Kahvakuulilla kondikseen

Kahvakuula on loistava väline esimerkiksi kotona toteutettavaan treeniin. Lyhytkestoinenkin harjoittelu muuttuu todella tehokkaaksi kahvakuulan monimuotoisuuden ansiosta. Tämä Venäjältä kotoisin oleva voimailuväline mahdollistaa niin voima-, kestävyys-, nopeus-  kuin tasapainoharjoittelun ja onkin monen mielestä paras treenimuoto. 

Kahvakuulaa valitessa tulee usein aliarvioitua omat voimansa. On tärkeää muistaa, että kahvakuulalla on tarkoitus harjoittaa useampaa lihasryhmää samanaikaisesti, joten kuulan painavuuden kanssa kannattaa olla rohkea, jotta treeni todella tuntuisi. Treenailu on paljon mielekkäämpää, kun liikkeisiin liittää kunnon toimintaa.

Kahvakuulaharjoitteluun kannattaa siis valita ennemmin hieman liian raskaalta tuntuva, kuin liian kevyt kuula.  Monet kuulailuliikkeet pakottavat isojen lihasryhmien lisäksi käyttämään myös pieniä ja tärkeitä tukilihaksia. Jos kahvakuula on painoltaan liian pieni, nämä tukilihakset eivät pääse töihin ja liikkeiden tehokkuus kärsii. Riittävän raskas kuula myös ohjaa liikkeet ja niiden liikeradat lähes automaattisesti oikeanlaisiksi, jolloin tekniikkakin tulee toteutettua oikein. On siis suositeltavaa jättää ne kaikista pienimmät kuulat kauppaan ja aloittaa rohkeasti suurehkolla kahvakuulalla. Naisilla aloituskuulan painoksi sopii hyvin 8-12 kiloa, miehillä 12-20 kg.

4 tuote(tta)

/ sivu

Taulukkona  Listana 

Laskeva

4 tuote(tta)

/ sivu

Taulukkona  Listana 

Laskeva